My life in the USA

The Daily life

Hey Hey,

Na bijna een maand in de US ben ik eindelijk een beetje gewend aan het Amerikaanse leven. De lokalen zijn iets vindbaarder en de mensen op school iets bekender. Om mee te beginnen, de eerste schooldag. Mijn super sociale skills kwamen wel heel erg van pas toen. Jammer genoeg waren die uitgerekend die dag plotseling verdwenen. Gelukkig had ik via mijn gastgezin iemand ontmoet die ook naar SHS (Southington High School) gaat, die toevallig ook het 7e period Lunch heeft. Dus ik zat in elk geval niet alleen. Mijn lunch voor die dag, pizza slice...ach jaa waarom ook niet. Mijn dagen zijn elke dag het zelfde, maar wel met leuke nieuwe vakken. Mijn Guidence Councelor ( voor de mensen die Awkward kennen, het is echt net zo iemand als Valerie haha) en ik hebben samen mijn vakken uitgekozen:

1st period: Text to film, we lezen eerst een boek, en kijken daarna de film ervan. De eerste les hadden we een vocab en reading quiz gemaakt... Ik wou me al gaan verontschuldigen dat mijn Engels niet 100% goed is, maar dat was niet nodig, blijkbaar had ik de toets beter gemaakt dan sommigen uit mijn class.(':

2nd period: British Literature, We praten over vikingen, moeten Beowulf lezen, en leren Anglo-Saxonse woorden...Dit is eigenlijk mijn lasigste klas, dus ik kijk even aan hoe het gaat en als het te moeilijk is kan ik misschien wel iets anders ervoor in de plaats nemen.

3rd period: Algebra II, eerst wilde mrs. Robertson (de guidence counselor) me in de hoogste wiskunde zetten, haha dacht het even niet! Ik zit nu in een leuke klas, en ik kan het eindelijk een beetje bij houden!

4th period: Food for Fitness, je leert over gezond eten, over mental health en over bewegen. We hebben een enquete ingevuld en gaan kijken of er iets aan het einde van het semster is veranderd.

5th period: Astronomy, hartstikke leuke mensen, wel een lastig vak. Gaat over sterrenbeelden, sterren, het uiversum, en alles er omheen. Heel interessant.

6th period, American History, fantastische lerares, leuk en interessant vak. We moesten een toets doen van alle 50 staten, the great lakes, de oceanen en wat bergen. 95% goed, en raad eens... ik hadalweereen van de hoogste scores hahaha(':

7th period, lunch. Warm eten, heerlijk.

Laughing

8th period, PE aka gym, daar heb ik een aantal mensen ontmoet waardoor ik nu bij het zwemteam zit (:

Het zwemteam dus, jep. Ik en zwemmen. 5 keer in de week vanuit school tot 4 uur trainen en op zondag nog 1,5 uur erbij. Ik had een dus een meisje ontmoet die bij het zwemteam zit en ze zei dat ik er zo bij kon! Ik wou heel graag een sport doen, aangezien Travel Active heeft gezegd dat de gemiddelde exchange student zo'n 15 kg aankomt, wat ik natuurlijk niet wil laten gebeuren. Helaas is SHS een hele wedstrijd gerichte school en moet je echt goed ergens in zijn voordat je try-outs mag doen. Aangezien ik niet echt goed ben in een bepaalde sport, baalde ik enorm. Maar gelukkig kon ik blijkbaar zo bij het zwem team en dat heb ik dan ook maar aangegrepen. Eigenlijk vooral omdat het een goede mogelijkheid is om mensen te leren kennen en omdat het veel sporten is. Zwemmen zelf ben ik niet heel erg fan van, maar wie weet komt dat nog!

Vandaag hebben we voor het zwemteam pannekoeken gemaakt en verkocht, tshirts met neonpaint geschilderd en weer training gehad. Ik heb veel mensen leren kennen en ik ben zelfs uitgenodigd voor het appelpluk festival haha.

Het gaat dus goed hier, het belangrijkste is nu mensen leren kennen en leuke dingen doen. Ik heb natuurlijk wel last van heimwee, maar dankzij Skype voel ik me een stuk beter!

Nou, ik ga ook maar eens slapen. Het is nu pas 9 uur geweest, maar het was een lange dag! Elke dag gaat mijn wekker om 5:40, dus mijn bedtijd is iets vervroegd haha.

Liefs,

Jade

Reacties

Reacties

The Unknown Black Guy

Awesome. Het klinkt echt geweldig daar. Goed dat je probeert erbij te horen en jezelf te laten zien. Houd die zekerheid vast. Hrt gaat helemaal goed komen met jou.

Enne
Wel skypen op mijn verjaardag toch?

Desireé Boothof

Hi Jade!

Wat ontzettend tof dat je dit allemaal doet en vooral ook fijn dat je het naar je zin hebt :) Ik volg je verhalen met veel plezier en kijk uit naar je verdere belevenissen! Have fun in the USA!

xje, Dees

Lonneke Sman

Het klinkt allemaal ontzettend leuk daar! Geniet van je tijd daar!
Liefs

Jade

Dankjulliewel allemaal! Leuk om te weten dat mn blog wordt gelezen. En Danel, natuurlijk gaan we skypen op je bday!

xxx

Hanna

Jeetje.. vol programma! Veel te doen en te leren, maar ga vooral lekker genieten.. Hugs&kisses

Rozamariposa

Waaauw jade het klinkt echt geweldig, en al die lessen en vakken klinken zoveel meer interessanter dan in nederland xd Wel balen van je telefoon, ik had je die ochtend nog een smsje gestuurd dus idk of dat nog is aangekomen :/ ik wens je verder nog heel veel plezier ^^
Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active