My life in the USA

The Ups and Downs

Hey Hey,

En toen waren er alweer twéé maanden voorbij, dat betekend nog 8 te gaan! Het wordt met de dag beter, wat dus wel een goed vooruitzicht geeft haha (:

Het is wat hoor zo'n jaar weg van je familie en je vrienden, ik moet zeggen dat ik het heb onderschat. Er zijn tijden dat ik de tijd van mijn leven heb, maar ook dat ik het liefst het eerste vleigtuig naar huis zou willen nemen, want wat in hémelsnaam doe ik hier nou eigenlijk? Dan denk ik aan een van de vragen die Travel Active voor ons had voor het aanmelden: waarom wil je dit doen? Mijn antwoord en dat van vele anderen was: Het avontuur! Jezelf leren kennen! Nieuwe cultuur ontdekken!

Maar wat nou als er geen avontuur is? Of als je jezelf niet tegen komt? Of als de cultuur helemaal niet zo shokking is als dat je had gedacht? Dan zit je hier, in een nieuw huis, nieuw land, alleen. Zonder dat je echt weet wat je hier nou eigenlijk doet.

Begrijp me niet verkeerd, het is een ervaring, man dat is het zeker. Ik doe aan wedstrijd zwemmen en ik ben ervan gaan houden (wat ik hoopte in mijn vorige verhaal)! Ik denk er zelfs aan om als ik thuis ben ermee door te gaan! Ik heb vrienden gemaakt en ik spreek elke dag non-stop Engels. Ik doe mee aan de 'bondings' van het team, waar we gezellig wat gaan eten bij iemand thuis en t-shirts versieren, tie-dyen en spelletjes doen! Bij mijn gastgezin heb ik het nog steeds heel erg naar mijn zin. Afgezien van mijn 'niet betrokken' gastzusje, om het zo maar even te zeggen. In het begin was het gewoon leuk, maar nu heeft ze nergens zin in en vindt ze helemaal niks leuk, ik betwijfel het of ze het wel leuk vindt dat ik er ben. Gelukkig vinden de kleintjes Ben en Abby en de ouders het wel heel erg gezellig en fijn dat ik er ben!

Het punt is, het zijn leuke dingen die ik hier mee maak, maar het is niet altijd rozengeur en manenschijn en ik schrijf dit omdat ik wil dat de mensen die hier volgend jaar aan beginnnen, en dit misschien wel lezen, weten dat er echt top tijden zijn, maar dat je de tijd tussen die hoogtepunten ook moet doorbrengen. Het jaar is niet alleen maar Halloween, Homecoming, Thanksgiving, Kerstmis en Prom. En school blijft school, ook hier kan het verschrikkelijk saai zijn. Het voelt als een lange tijd voor mij. En voordat mensen in de verdediging schieten, ik spreek hier voor mezelf (;

En voor de mensen out there die nu in Amerika zitten en een rot tijd hebben en/of mijn gevoel hebben:

They never said it would be easy,
They said it would be worth it.

Oke even over op de hoogtepunten (om nog maar een keer duidelijk te maken dat ik die dus wel degelijk heb haha).

De afgelopen 2 weken was het Appelpluk Festival <The Apple Harvest Fest>, iets waar Connecticut om bekend staat. Elk jaar worden er 'runs' georganiseerd en ik heb samen met het zwemteam mee gedaan aan de 5KM run 'Team Lauren', een fundraiser van een meisje dat een paar jaar terug is overleden. Het geld gaat naar een scholarship voor een van de meiden van het zwemteam. Het was echt onwijs gezellig en ik heb mijn eerste 'applefritter' gehad (: Een soort mini oliebol met stukjes appel er in, echt heerlijk!

Heel New England geniet van de herfst! Overal zijn 'Pumpkin Spice'dingen te koop (typ ik al'pumpkin spice coolatte'drinkende). Kaarsen, koekjes, zeepjes, drinken (Dunkin' Donuts en Starbucks natuurlijk) zijn in alle herfst geuren en smaken te koop en de winkels zitten vol met Halloween en herfst spulletjes, is echt mooi om te zien (: Nog mooier om the zien zijn de kleuren, letterlijk de mooiste kleuren oranje, geel en rood die je ooit heb gezien!

Met het zwemteam doen we 'locker strips'. Iedereen krijgt een paper strip met de naam, kluis, kluiscode en favorites van een zwemmer van het team erop en gaan vervolgens de kluis versieren, met snoepjes, de achternaam en alles wat die persoon leuk vindt. Het is dus een verassing wie jouw kluis versierd (:

Nóg iets leuks van het zwemteam: woensdagavond is het Senior night. Onze laatste thuis wedstrijd waarbij de seniors in het zonnetje worden gezet. Helaas is het seizoen bijna over, maar we hebben nog een paar uit-wedstrijden te gaan en een banquet, maar daar horen jullie nog wel over (;

Zwemmen gaat dus heel goed, meestal doe ik met de wedstrijden de 200 relay met 3 andere meiden, een estafette van 4x 50 yards freestyle. Ik ben bezig met het leren van butterfly en dat gaat me verrassend genoeg goed af!

Oh en ik heb inderdaad Brit-Lit vervangen, ik heb nu elke dag het tweede uur een tussen uur, is wel lekker!

Nou lieve Nederlanders, ik stop maar eens, want ik denk dat jullie wel weer genoeg hebben gehoord.

Liefs,

Jade

Reacties

Reacties

Marisa

Wat ben je toch ook lekker jezelf he Jade. Heerlijk om je verhalen te lezen. En inderdaad lang niet alles is rozengeur en manenschijn! Iedereen heeft wel last van downs, en zo zal dat ook bij iedereen anders zijn. Gelukkig heb je veel lieve mensen om je heen die je daar dan weer door heen kunnen helpen en hopen dat het allemaal wat beter wordt. En ik en de andere meiden zijn er dan ook zeker voor je. Maar dat weet je natuurlijk al lang al :) Dikke kus

Henk Gravendal

Ik ben echt ongelooflijk trots op je. Je weet je gevoel zo sterk op papier te krijgen, waardoor ik alle begrip krijg voor hoe je je voelt.

En inderdaad het is not always rosescent en moonshine in het leven, maar behind the clouds shines the sun en what doesn't kill you makes you stronger ;)!

En sterk ben je inmiddels al behoorlijk! Is het niet van alle ervaringen die je opdoet, dan wel van het zwemmen :)

Veel liefde vanuit dit exotische oord naar daar!!

Xx henk

Jade

Dankjewel Appelcake! Doet me goed dat je trots op me bent! Heel veel liefde vanuit daar naar dit exotische oord! Ik hôlle van oe!

Jade

Aw dankjewel Maris! Je bent een schat!

you know wie

Ook de downtijden zijn een ervaring. Je bent goed opweg, blijf lekker vechten. Je bent er pas 2 maanden en je zal zien dat het 't waard is.

Als je jezelf wilt vinden, moet je nog even doorzetten, want sommige dingen gaan niet zo snel, maar dat betekent niet dat ze niet komen. Zoek en gij zult vinden.

Zwemmen gaat goed, own ze allemaal en go for it.

JOE KEN DOE DIES!!!!!!

Opa en oma nieuwenhuis

Lieve Jade wat fijn een mail van jou. We denken vaak aan je. Maak er wat van Het is zo voorbij. Haha. Je doet nogal veel vooral met zwemmen. We zijn ook steeds bezig.. Groeten en dikke pakkert van opa en oma.xx

Remy

Hey Jade,

Ik vind het leuk om je verhalen te lezen en om ook te merken dat het leven ook in America heus niet the perfect college life is. En wat betreft het vinden van jezelf, ik vind het echt superleuk dat je bent gaan zwemmen en dat je het leuk vindt! Uitvinden welke sport echt bij jou past en je leuk vindt is ook een stukje van jezelf leren kennen.
Ik hoop dat je nog heel veel ontzettend leuke ups gaat meemaken en dat de downs draaglijker worden ;) Pak alle leuke kansen die je kunt pakken en geniet ervan.

Don't count the days, but make the days count!

Liefs,
Remy

Anna

Ik sluit me bij remy aan. Emjoy the day Jade. Carpe diem.


Ik denk aan je.

X

Jade

Dankjewel lieve Anna en Remy en you know wie, ik vind het echt leuk en fijn dat mensen mn verhalen lezen! En jullie reacties doen me echt goed! Xxx uit Americaa

Gea

Hi,Jade.
Wat leuk om weer een verslag van je te lezen.
En dat je zo goed bent in het zwemmen(Toppy hééé).
Zo zie je maar weer verborgen talenten?
Ik hoop dat je nog een hele leuke tijd daar mag doorbrengen.???? en geniet ervan???????? Liefs ????????

Gea

Och jee. Hij stuurt niet de gezichtjes enz.door.

Jade

Dankjewel! Ik ben blij dat ik er aan ben begonnen want het is echt de beste sport haha (: Liefs! P.s helaas geen gezichtje nee, gelukkig wel dubbele punten en haakjes haha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active