My life in the USA

Oktober/November

Hey hey,

Het is eindelijk een beetje herfst aan het worden, regenachtig weer, in het donker naar school, mooie blaadjes aan de bomen, koude temperaturen, I'm lovin' it (om maar even in Amerikaanse uitspraken te spreken).

De klok is een uur achteruit gegaan en mijn exchange year een stap vooruit. De afgelopen weken is er heel wat gebeurd. Twee weken geleden stuurde ik mijn CR Meral een email dat ik niet het gevoel had dat dit het jaar was waar ik de afgelopen jaren van heb gedroomd. Ik dacht dat het aan mij lag en ik al blij moest zijn dat ik een gastgezin had en in Amerika ben, maar er moest iets veranderen, want elke seconde van elke dag denken dat je liever in Nederland zit is geen goed teken. Dus stuurde ik haar een mail met alles waar ik mee zat, ik ga er niet te diep op in, maar het kwam erop neer dat de problemen niet op te lossen waren door er over te praten. Ik voelde me er niet gelukkig. Elke dag thuis komen, zonder dat je het 'thuis' gevoel hebt.
Meral stuurde mij een berichtje terug dat ze me helemaal begreep en dat zij na haar bezoekjes ook twijfelde aan de plaatsing. Ze vroeg me meteen of ik wou veranderen van gastgezin. Op die verandering was ik uit toen ik haar de mail stuurde.

Christine, mijn vriendin van he zwemteam, had al door, voordat ik het er met Meral over gehad had, dat er iets niet lekker zat en had het er met haar ouders over gehad om mij mee te nemen naar New York en leuke dagjes mee uit te nemen. We hadden het er voor de grap over dat ik wel bij haar zou kunnen wonen. 'Voor de grap' werd al snel 'Serieus te overwegen' en na de reactie van Meral of ik bij Christine kon wónen werd eigenlijk alles in gang gezet. De familie kreeg een background check en de Ayusa applicatie, en zijn goedgekeurd als 'hostfamily'. Alles ging zo snel!

26 oktober kwam Meral naar het huis van de Darlings om te vertellen dat ik zou verhuizen. Het was echt heel zwaar, want het is niet zomaar iets. Ik heb maar meteen mijn spullen gepakt en in Merals auto gepakt. De vader was boos dat ik niet eerst met ze was gaan praten, maar ik kon me, ookal zouden we praten, echt niet nog 8 maanden met hun voorstellen.

We (Meral en ik) hebben bij Panera gelunched en zijn daarna naar mijn nieuwe hostfamily gegaan, de familie Brilla. Het voelde als thuis komen. Ik was al een paar keer bij hun thuis geweest en ben ook met ze naar New York gegaan voordat ik er kwam wonen, dus ik wist waar ik terecht zou komen. Toch was het spannend, ik zag Christine alleen met zwemmen en een paar keer buiten zwemmen om, maar nu zou ik haar en de familie elke dag zien. Gelukkig zorgt dat echt totaal niet voor problemen, we zijn eigenlijk hezelfde en kunnen echt uren praten over vanalles en nog wat.

Nu geniet ik van mijn jaar in Amerika ik denk niet meer constant aan Nederland en dat ik naar huis wil. Ik heb echt geluk gehad dat ik een zelf een hostfamily heb gevonden, want anders had ik of 3 tot 6 maanden moeten wachten op een nieuwe familie in Connecticut, óf moeten verhuizen naar een andere staat óf in het ergste geval naar huis gekunt/gemoeten.

Ik wist dat ik dit moest doen, want ik heb hier zo lang van gedroomd. Ik wil niet terug kijken op dit jaar en bij mezelf denken dat het allemaal voor niets was en ik mijn tijd heb verspild. De eerste drie maanden waren oké, maar ik heb het gevoel dat het echt een leuk jaar wordt nu.

In de tussentijd heb ik ook weer wat leuke dingetjes mee gemaakt, dus die zet ik ook nog even op een rijtje:

19 oktoberben ik mee geweest naar depumpkin patch (: Het was echt heel leuk. Warme appelcider, achterop de trekker naar de pompoenvelden, eigen pompoen uitkiezen en weer terug. Ik heb em helaas niet uitgesneden, omdat we dat de dag zouden doen dat ik van gastgezin was veranderd, maarja, dit was in elkgeval een hele ervaring (:

31 oktoberwas het natuurlijk Halloween, mijn gastzusje (nu kan ik eindelijk zeggen dat Christine mijn gastzusje is haha) en zijn samen wezen Trick or Treaten, en wat een snoep hebben we opgehaald! Het regende helaas wel heel hard, maar hé alles voor the candy! Een vriendin van het zwem team had onze make-up gedaan, liquid latex om brandwonden te maken (kwam ik er even iets te laat achter dat ik daar een allergische reactie op heb... Oh well!) Was echt super gelukt!

1 novemberwas het Christeen's sweet sixteen en hadden vierden we haar verjaardag in een zaaltje met een stuk of 30 mensen! Het was echt onwijs leuk!

Nou, over een weekje is het alweer mijn verjaardag (en dan ben ik ook nog eens vrij omdat het dinsdag Veteran's day is!) en dan nog iets meer dan een maandje tot kerst en dan is het alweer bijna januari, gaat lekker (:

Hoop dat het allemaal goed gaat in het koude kikkerlandje!

Liefs, (uit dit koude kikker staatje)

Jade

P.s Ik heb nieuwe foto's toegevoegd aan het album 'oktober/november', so check it out (;

Reacties

Reacties

Hanna

Wat een ontwikkelingen meid.. maar erg knap dat je je hart hebt gevolgd! Veel plezier en succes met alles daar.. Veel liefs, kusjes en knuffels uit Ede. Xxx ???? Ps. Ben erg benieuwd naar de foto's van jou tijdens Halloween ????

Opa en oma nieuwenhuis

Lieve Jade wat knap dat je zelf iets anders wilde. Zo op de foto te zien is het nu wel fijn. Heel veel sucses en een fijne verjaardag we houden van je Heel veel liefs en knuffel van opa en omaxx

Opa en oma nieuwenhuis

Lieve Jade lees je dit ook wel? Ik hen nl geen facebook.

The KFC-Man

Ik lees alles. misschien niet heel snel en ik ben een beetje druk geweest, maar goed om mee te lezen en zo deels mee te maken wat jij mee maakt. we snappen dat het moeilijk is en goed dat je volhoudt. YOU CAN DO DISSSSSSS

Jade

Thank u Kfc Man (": Leuk dat je het leest!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active