My life in the USA

New experiences (:

Jaja,Veranderingen allemaal. Heb besloten om even mijn blog een nieuw verfje te geven, want ja, daar hou ik van

Wink
Sorry voor de verwarring...

Mijn titel heeft een smiley zoals je ziet. Ik ben door de ups en downs gegaan, heb nog meer downs gehad, en stond op het punt om mijn koffers te pakken en met het eerste vliegtuig naar huis te gaan. Ik heb besloten om dat niet te doen, want ik wil het afmaken (for heaven's sake, finish something in your life!). Dus ja, vandaar de smiley, want deze nieuwe ervaringen maken me blij en ik wil er het allerbeste van maken! (:

,,New experiences (:''dus. Ik heb echt ontzettend leuke dingen mee gemaakt, te beginnen met mijn verjaardag. 11 november werd ik 17, het was Veteran's day, dus iedereen had vrij! Nadat ik geskyped had met iedereen, wou Christine per sé naar Target, één van de mega Amerikaanse winkels voor de mensen die het niet kennen. Toe dan maar dacht ik, want eigenlijk had ik er niet zo'n trek in om naar een supermarkt te gaan op mn verjaardag (ga liever naar de film tbh). Dus wij met Grammy naar Target, waar we per sé een uur rond moesten lopen, om vervolgens weer naar huis te gaan. Ik deed de deur open en uit alle hoeken van de kamer springen mijn vriendinnen, al SURPRISE roepende, en met de hele kamer onder de balonnen! Oooh daarom hadden ze dat uur dus nodig....
We zijn met z'n allen naar de filmInterstellar gegaan die avond. Echt een super vette film! Daarna hebben we cake en pizza gegeten en heb ik mijn cadeautjes open mogen maken, het was echt een verjaardag om nooit meer te vergeten!

21 novemberhadden we Homecoming, een soort mini gala dat gehouden werd in het cafetaria, eigenlijk een van dé American experiences waar iedereen het altijd over heeft. Blijkbaar wisten mensen op mijn school niet eens wat het was haha, vandaar dat er heel weinig mensen waren en er om eerlijk te zijn niet heel veel aan was. Maar de week ervoor was ontzettend leuk! Het was het spirit week, elke dag verkleed je je anders, zo had onze school 'Murica Monday', 'Twin Tuesday', 'Superhero Wednesday', 'Tropical Thursday' en 'Blue Out Friday' (In de kleuren van de school, wit en blauw). Verbaasde me nog hoe veel mensen er mee deden! Die donderdag had ik een fieldtrip naar Tunxis College, was echt heel leuk om te zien hoe dat eruit zag! Nu was het een community college, dus ze hadden geen dorms of sportsclubs, maar het was toch leuk om te zien (:

Op 27 November was het Thanksgiving, geweldig om mee te maken. We hadden een mega kalkoen, cranberry saus, appeltaart, pompoentaart, choco pudding taart, aardappel purree, croissantjes, wortels en stuffing natuurlijk (kruidenbrood met ui en knoflook en boter door elkaar gemixed, klinkt raar, maar was heerlijk), echt heel erg lekker allemaal!

28 November gingen we Black Friday shoppen,samen met het nichtje (Gigi) en de tante van Christine! Viel gelukkig heel erg mee met de drukte en de rijen (en ben ook niet bont en blauw geslagen de laatste Hollister sweater...). Maar man wat een deals, echt ongelooflijk! Super gaaf om mee te maken!

Van het zwemteam hadden we1 decembereen banket. Een avond met een diner, awards, speeches, gehuil en gelach! Voor elke senior werd door een junior een speech gegeven, en na die speech gaf de senior een speech voor het hele team. Ook ik moest een speech geven, nadat Christine er een voor mij had gegeven. Hield het niet echt droog helaas (': maarja, ik was gelukkig niet de enige! We hebben allemaal een mini yearbook gekregen met foto's en krantenartikelen en verhaaltjes over iedereen van het zwemteam er in! Iedereen kreeg een 'Certificate of Award', dat we deel hebben genomen aan 'Swim and Dive' en iedereen kreeg een 'most likely award' die de wij, seniors, moesten uitreiken en bedenken. Voor mij hadden ze een award 'The most foreign'.... Goh origineel (':
Aan het einde van de avond kregen we allemaal een pyjamabroek met de 'Southington High School S' er op. De seniors kregen een fleece deken met er de naam er ingeborduurd! Met de High School Ser weer op en het jaar van graduation. Bij mij stond er dus: Jade S 2015.

Even voor de duidelijkheid: Dit bedoel ik met de 'Southington High School S'

Donderdag 4 decemberdeed ik auditie voor de drama club. Dit jaar doen ze de musicalUrinetownen moest iedereen het nummer 'priviledge to pee' voorbereiden en een scene spelen. Er waren zo veel (goede) mensen en vorig jaar waren ze genomineerd voor de Halo awards voor scholen, dus de competitie was zó hoog. Ik wou het toch proberen, want mee doen aan de drama club was eigenlijk een deel van de 'High School in America Droom'.Dus ik heb auditie gedaan en moest ik afwachten tot de volgende dag voor de cast list.
Die avond heb ik mijn gastgezin een schoentje laten zetten en hebben zeSinterklaas kapoentjegezongen (: Het was echt ontzettend gezellig!

Gisteren was het dan eindelijk5 december,Sinterklaas! Ik had de wortel die nacht weg gehaald en de kom met water geleegd. Daarna had ik de krant ondergestrooid met pepernoten en chocolade munten (die we bij een Nederlands winkeltje hadden gekocht) en de cadeautjes in de schoenen gedaan (: Ze waren echt zó blij toen ze het zagen in de ochtend, mijn gastmoeder bleef maar roepen 'SINTERKLAAS CAME LAST NIGHT'! Haha het was echt heel leuk (: Daarna gingen we naar school en was ik echt super zenuwachtig om de castlist te zien.. Het eerste wat ik las was 'We made some hard decicions and are sorry that we couldn't give everybody a spot in the play, we want to thank you all for auditioning'. Daar zit ik noooit bij dacht ik, dus moet je na gaan hoe ontzettend gelukkig ik was toen ik mijn naam bij de ensamble lijst zag staan! Echt heel erg gelukkig :D We beginnen 5 januari met de rehearsels en ergens in april/mei is het optreden! Heb er echt zó ontzettend veel zin in!

Over 2 weekjes is het alweer kerstvakantie, misschien gaat het allemaal toch wat sneller dan verwacht. Bij mijn profielkan je zien dat ik (als TA het ticket heeft geboekt) 22 juni vertrek en op hoeveel procent ik nu zit (': 37% nu haha! Op facebook staat het filmpje van Sinterklaas kapoentje en ik heb ook nieuwe foto's toegevoegd (Klik hier om ze te bekijken)

Hoop dat alles goed gaat met jullie en jullie een fijne Sinterklaas hebben gehad!

Liefs,

Jade

Reacties

Reacties

opa en Oma nieuwenhuis

Lieve Jade wat kun je mooi schrijven. Gezellig dat je iets voor ze deed met st en Piet. Je maakt veel mee en we vinden het heel flink dat je zo doorzet super. We denken veel aan je . Liefs en groeten van opa en oms. Ook voor je gastgezin.Knuffel en dikke x.x

opa en Oma nieuwenhuis

Lieve Jade bedankt voor die mooie mail. WAt ben je toch een kanjer. Leuk dat jevoor sinterklaas speelde voor je huisgenoten. En wat een verrassing voor je verjaardag en dat je mee mag doen met de musical. Super. Hier alles goed XXen dikke knuffel van opa en oma.

Ton en Gabriella

Hey Jade. Wij zijn de laatste van wie jij een reactie denkt te krijgen maar volgen ook jouw blogs. Heel leuk om te lezen dat jij het enorm naar je zin hebt en al best een groei hebt doorgemaakt. Wij hopen dat je nog een leuke tijd tegemoet zult gaan maar dat gaat vast wel lukken. Je ziet er trouwens prachtig uit op de foto's waarop je zo een mooie jurk aan hebt. Dikke knuffel uit Almere van Ton en Gabriella

Anja Blum

Hoi Jade,
Die ups en vooral downs die herken ik van de ervaring van Erwin. Je komt veel tegen op je avontuur en voor een deel is het dat je jezelf tegenkomt. Het is prima om te beslissen dat het voor jou genoeg is geweest, maar ik kan je verzekeren dat het voldoening geeft als je bij jezelf de kracht vindt om het vol te houden. Er komen vast nog ups and downs en je hebt nu al een ervaring in je zak die je nooit zult vergeten. Dus hoe dit ook afloopt: je wint altijd!

chickenlover

Klinkt awesome. Maak er inderdaad het beste van

Jade

Dankjewel Ton en Gabriella! Ik zie echt uit naar komende maanden, dus dat komt goed! Liefs!

Jade

Dankjewel Anja, ik denk ook dat het heel veel voldoening geeft aan het einde van dit schooljaar! Ook daarom hou ik het vol (:

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active