My life in the USA

I knit an end to it.

Lieve allemaal,

Na lang nadenken heb ik besloten om mijn High School jaar in te korten naar een semester. Ik heb echt de tijd van mijn leven gehad, maar voor mij is het nu tijd om naar huis te gaan. Ik probeer het altijd als ik het uit moet leggen met een druppel olie in een glas met water, ready to blend in, just not able to. Ik heb geprobeerd om van alles zo veel mogelijk te genieten, maar de hoogtepunten bleven altijd maar voor heel eventjes. Nadat ik kerst hier heb mee mogen maken was ik er ziek van om steeds maar heimwee te hebben. Twee blogs geleden heb ik gezegd dat dit jaar niet alleen maar hoogtepunten zijn, maar dat je de weken en dagen daartussen ook op moet vullen. Dit heb ik geprobeerd, maar elke dag dacht ik, ‘nog maar 171 dagen, morgen nog maar 170 dagen’. Op deze manier kon ik gewoon niet genieten.

Het gevoel van heimwee is al sterk aanwezig sinds oktober, zoals jullie misschien al wel gelezen hebben. Ik durfde er eigenlijk niet aan toe te geven dat ik hier niet echt gelukkig ben, ook al heb ik zo veel lieve mensen om me heen. Ik was bang dat mensen het niet zouden begrijpen en de tijd dat ik weg ben geweest als een verspilling van het geld en tijd zou worden gezien, en ik zei ook steeds tegen mezelf dat ik een failure zou zijn als ik ‘op zou geven’. Gelukkig ben ik er nu echt honderd procent zeker van dat ik er geen spijt van ga krijgen dat ik naar huis ga. Ik heb echt een hekel aan deze uitspraak, maar haters gonna hate. Ik zie er echt heel erg naar uit om weer lekker terug in Nederland te zijn en mijn lieve vrienden en familie weer te zien.

Veel mensen reageerden met ‘oh balen’ of ‘wat vervelend voor je’. Maar ik wil even kwijt dat ik het niet teleurstellend vind dat mijn jaar niet is geworden wat ik er van had verwacht. Ik ben zo ontzettend gelukkig dat ik deze ervaring heb op kunnen doen! Ik ben een (wannabe) zwemmer geworden, heb alle typisch Amerikaanse feestdagen en festiviteiten mee mogen maken, heb geweldige vrienden gemaakt en ik heb een ervaring op kunnen doen die niemand meer van me af kan pakken (: Ik ben echt gelukkig met hoe alles is gegaan, en ik ben gelukkig dat ik nu naar huis ga.

5 maanden Amerika, dat is al meer tijd dan ik ooit had verwacht van huis weg te zijn en in een ander land door te brengen. Ik ben echt een geluksvogel!

Waarschijnlijk is mijn vlucht 17 januari, dus ik sluit af met:

Tot snel!!!


Liefs,

Jade

I'm coming home..I'm comi.. oh well, you know the song:

Reacties

Reacties

Lana

ik ben trots op je jaad!

Jade

You're the best! Dankjewel

Jade

"stuurt een hartje maar komt niet aan op reismee".

Cmeeeennn

Sooo glad you're coming home! ~(^-^)~
Kan niet wachten!!

Oma en opa nieuwenhuis

lieve Jade je bent een kanjer. Fijn dat je weer thuis komt. En zoals je zelf zegt een hele ervaring rijker. We wensen je een goede vlucht en hopen je te zien in Holland. Daag .liefs en xxxvan opa en oma.

Roos (je oude collega)

Zeker geen failure, super super knap dat je het zo lang vol hield! & heel eerlijk dat je voor je heimwee uitkomt. Fijne rijs xX

anna

Trots op je!

Jade

Dankjulliewel, echt zo fijn om jullie reacties te horen! Doet me echt heel erg goed! Xxx

Michiel Erasmus

Jade. Nix failure. Je hebt echt iets mega cools meegemaakt!

Jade

Dankjewel Michiel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active